Opis dodatkowy
Charakterystyka
Semisyntetyczny, wielosezonowy olej silnikowy stworzony w oparciu o nowoczesną formulację, w skład której oprócz olejów bazowych wchodzi nowoczesny, świetnie dobrany pakiet dodatków uszlachetniających. Zastosowana technologia pozwala na uzyskanie doskonałych parametrów oleju, redukuje ryzyko nadmiernego zużycia zaworów jednocześnie zapewniając lepszą kontrolę osadów.
Gwarantuje:
• skuteczną ochronę i czystość silnika poprzez utrzymanie sadzy w zawiesinie,
• bezawaryjną pracę silnika podczas rozruchu w trudnych warunkach,
• prawidłowy poziom ochrony przeciwzuzyciowej elementów silnika,
• spowolnienie procesów starzenia,
• wydłużenie żywotności silnika
Zastosowania
Olej może być eksploatowany w silnikach nowego typu jak również kilkuletnich, starszego typu z większymi przebiegami, co do których producent zaleca oleje niższych klas. Dzięki unikalnej technologii zapewnia świetną pracę silnika w każdych warunkach, podczas jazdy w korkach, w ruchu normalnym i na dłuższych trasach.
Potwierdzeniem wysokiej jakości oleju jest nie tylko ulepszona technologia, ale także spełnienie wymagań Mercedes-Benz 229.1.
Normy, aprobaty, specyfikacje
Mercedes – Benz 229.1
Opakowania
Parametry fizyko-chemiczne
Parametry | Jednostki | Wartości typowe |
klasa lepkości SAE | – | 10W-40 |
lepkość kinematyczna w temp. 1000C | mm2/s | 14,5 |
wskaźnik lepkości | – | 157 |
temperatura płynięcia | 0C | -33 |
temperatura zapłonu | 0C | 232 |
liczba zasadowa TBN | mg KOH/g | 8,5 |
Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu. |